Tuesday, May 22, 2012

care mintak maaf pada pasangan menurut e-ra pasha..

hasil karya; E-ra paSha pada 10:56 PM
 

memohon maaf mungkin menjadi sukar sekiranya pasangan anda itu agak "keras kepala"..
sebenarnya..
ia bergantung pada keikhlasan hati anda ketika meminta maaf..
jangan risau..
jika kena caranya..
anda akan dimaafkan..

FIRSTLY,korang mestilah mengakui kesilapan yang korang dah lakukan..
dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi..
ingat!! ucapkannya dengan penuh kejujuran..
mungkin dengan cara ini.. 
pasangan korang akan melihat kejujuran korang meminta maaf =)

SECONDLY,kalau korang ni jenis yang tak berani nak mengakui kesilapan depan-depan..
korang boleh hantar sms maaf yang mengandungi ayat jiwang atau ayat cinta..
dan jangan lupe nampakkan rasa bersalah anda..
sekurang-kurangnya..korang x lah biarkan pasangan korang tidur dengan angin satu badan malam tu kan? hehe..

THIRDLY, sila bagi masa pada pasangan korang..
biarkan dia berfikir dengan jernih..
era yakin..mungkin bila dia sedang marah2..
tambah plk dengan ayt mengada-ngada korang..
perghh konfem makin marah la pasangan korang tu..
so bagi dia relax..tenang..baru korang start bincang..

belikan hadiah untuknya..
ni hanya alternatif dan inisiatif korang saja..
mungkin ada pasangan yang mudah "sejok" bila dapat surprise!
kan3?
haha..korang mungkin boleh bagi makann kesukaannya..
or ape2 saja yang dia suka..
tak perlu mahal tapi cukup menunjukkan keseriusan korang untuk mendapatkan kemaafan darinya~

LASTLY,
dengar respond pasngan korang dengan teliti..
jangan menambahkan kemarahannya/kekecewaannya dengan menyalahkannya/memarahnya semula.
tawarkan diri untuk memperbaiki diri korang!..jangan lah ego sangat..
nak maafkan? hee..
dan apabila sudah mendapat kemaafan..
lupakan masalah yang berlaku..
jadikannya sebagai pengajaran dan tidak akan mengulanginya lagi!!..




 

1 000 orang nak tahu rahsie e-ra:

sesegar on May 23, 2012 at 10:22 AM said...

hihii, betul era cakap.
mmg dapat buat jantung wanita sihat!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

akulah E-ra paSha*_* Copyright © 2012 Design and Graphic by E-ra Pasha Template