Monday, June 18, 2012

Tips Supaya Boyfriend Cepat Masuk Meminang Korang!!

hasil karya; E-ra paSha pada 10:59 PM
cuba tengok gambar ini>
ok tu dalam paper harian metro..
x salah kan kalau nak kawin cepat?
pada e-ra ok je..
asalkan korang betul2 yakin..
dan korang memang bole bahagikan masa dengan betul..

so nak tips untuk boyfie korang cepat masuk minang korang??
teruskan baca..

  • TIPS 1: Puji pasangan anda. Ringan-ringankan mulut anda untuk sentiasa memuji dan kagumi teman lelaki anda. Nytakan anda sukakan sifat-sifatnya dan dirinya. Katakan juga dialah pasangan anda yang terbaik dalam hidup serta buat diri anda yang boleh membimbing dan memberi kebahagiaan kepada anda.
  • TIPS 2: Beri sokongan 110% kepada kerjaya atau kerja yang diceburi oleh teman lelaki anda. Ini boleh menaikkan lagi semangat dirinya untuk cepat-cepat mendirikan rumahtangga bersama anda kerana dia tahu anda yakin dengan dirinya. Ingat, kejayaan pasangan anda adalah kejayaan buat diri anda juga. Anda harus bersedia berkongsi hidup dan dari segi kerjaya bersama. Sekurang-kurangnya nyatakan yang anda memang boleh terima kerjaya dia.
  • TIPS 3: Tunjukkan minat yang mendalam perkara -perkara tentang perkahwinan. Anda boleh bincangkan perkara berkaitan rumahtangga, beri pendapat dan sebagainya. Satu teknik yang mudah untuk anda lakukan ialah berkongsi artikel-artikel berkaitan perkahwinan yang anda baca di blog-blog (Blog KursusPerkahwinancontohnya) atau majalah-majalah berkaitan perkahwinan.
  • TIPS 4: Ambil berat tentang diri pasangan anda. Sayangilah dia sepenuh hati anda, rela berkorban apa sahaja dari segi masa, tenaga dan wang ringgit. Prihatin terhadap segala aspek diri pasangan anda. Jika anda lihat dia agak sedikit tidak bersemangat, naikkan motivasi diri dia.
  • TIPS 5: Cari peluang untuk menjemput teman lelaki ke rumah anda untuk bertemu dengan ahli keluarga anda. Jika keluarga anda ada membuat sebarang majlis keramaian seperti majlis hari jadi, kenduri-kendara, Mother’s Day atau Father’s Day dan sebagainya. Ini boleh menunjukkan yang anda semakin serius dan yakin untuk mendirikan rumahtangga. Selain itu, boleh lah anda merapatkan lagi hubungan teman lelaki anda bersama keluarga anda.
  • TIPS 6: Sekali-sekala berborak mengenai perancangan perkahwinan anda atau pelan jangka masa panjang anda dalam membina keluarga. Ini boleh membuatkan hatinya tersentuh dan akan menambahkan lagi minatnya ingin berumahtangga bersama anda.
  • TIPS 7: Tujukkan diri anda kepada teman lelaki anda yang anda memang benar-benar bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri dan seterusnya sebagai seroang bakal ibu kelak. Pamerkan sifat-sifat diri anda yang penyayang, matang, bijak membuat keputusan serta boleh berdikari.

e-ra harap..
semua mendapat jodoh yang terbaik untuk korang semua..

apa-apa pun jodoh di tangan ALLAH s.w.t 
kite sebagai manusia hanya mampu merancang..
Dia yang tentukannya..

jom kita sama-sama menadah tangan dan berdoa :
Doanya:

"ALLAHUMMAB'ATS BA'LAN SHOOLIHAN LIKHITHBATHII WA'ATTHIF QOLBAHU 'ALAYYA BIHAQQI KALAAMIKAL QODIIMI WABIROSUULIKAL KARIIMI BI ALFI ALFI LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM WA SHOLLALLOOHU 'ALAA SAYYIDINAA MUHAMMADIN WA'ALAA AALIHII WA SHOHBIHI WA SALLAMA WALHAMDULILLAAHIROBBIL 'AALAMIIN."

Ertinya :

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."


NOTA KAKI:
oh my mr jantung hati ku....
bile nk meminang e-ra ni?? hahaha

3 000 orang nak tahu rahsie e-ra:

Syahmi Meon on June 18, 2012 at 11:01 PM said...

jom kawin bby istriku syg!! heeeeeee

E-ra paSha on June 18, 2012 at 11:08 PM said...

@Syahmi Meon yeaaa!! jom!! hahaha masok mminang k..jgn lupe..syaratnye~

CikSofa ;) on June 18, 2012 at 11:47 PM said...

alaa..aq xde bf..cmne nih??? tkpe ah q tggu azlan je la..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

akulah E-ra paSha*_* Copyright © 2012 Design and Graphic by E-ra Pasha Template